Basar

Hei igjenn folkens,  tiden går fort, det er jo allerede nesten to måneder siden sist oppdatering... Det har skjedd litt siden sist. Først og fremst fikk vi på plass to ettåringer for høsten like etter påsken. Katrine Rugland og Tanita-Lovise Settnøy heter de og går begge på Fjellheim bibelskole i Tromsø i år. Dette er vi veldig glad for at de takket ja, og jeg ser frem til høsten og samarbeidet med disse to vakre flinke jentene som kommer til og sjarmere soldatene i senk.

Sist helg (4-6.05) hadde vi besøk av 4 fjellheim-elever og en ansatt da de hadde utreisehelg her. Desverre tok jeg ingen bilder dennne helga, så dere kan ikke få se hvordan vi hadde det. Dere kan lese mer om denne helga i neste nummer av Gi Akt. Men for og si kort hvordan helga var kan jeg si at den inneholdt hjemme-kino med en film med godt budskap, masse snacks, møte, quiz, spill, oppvask og mye latter og gøy. Soltun-gjengen hadde vertfall en bra helg, det tror jeg Fjellheim-gjengen også hadde.

Så kommer jeg til hoved-happeningen siden sist, nemlig vår-basaren som var 12.05. Altså lørdag som var. Bygget ble shaina og vaska skikkelig i forkant. Jeg bakte en del kaker, fikk andre til og bake. Jeg tigget og kjøpte inn gevinster, fikk mange gevinster fra ulike folk. Ting begynte og bli klart til basar. Soldatene var gira på og hjelpe til. Natt til lørdag laget Adrian og Pål Marius hver sin kake som de pyntet. Hele lørdagen gikk med på å diskutere hvems kake som var best og som kom til og bli spist mest av. De planla til og med en spørreundersøkelse de ville legge på kakebordet under basaren, men de torte ikke. Trygve ville også være med på konkuransen, men han hadde ingen kake, han skulle egentlig få lage sjokolademousse, men Adrian skyntet seg og lage den før Trygve (jeg tror han følte seg litt truet). Men de ingikk ett kompromiss, eller Trygve ingikk ett kompromiss, tror ikke de andre to var helt med men... Så han fikk pynte sjokolademoussen og var (hvertfall i hans egne øyne) med på konkuransen. Pynten bestod av smågodt, og han mente at selv om han ikke hadde laget moussen, så hadde han lagt mer i den enn de to andre i sine kaker, han hadde jo tross alt betalt smågodtet selv, mens de to andre bare hadde tatt ingredisenser fra Soltun (ferdig-blandinger, eller "rett i koppen"-kaker som Pål Marius kaller det). Hvem som egentlig vant fikk jeg aldri helt med meg. Trygve mener nok at han vant, sjokolademoussen forsvant jo før halvparten hadde forsynt seg, men jeg vet ikke om de to andre godtok han helt i konkuransen... Ikke vet jeg, selv mener jeg at jeg vant, siden to av mine kaker nesten ble spist opp, det var bare litt igjenn av den ene... men jeg fikk jo selvfølgelig ikke være med i konkuransen, jeg hadde jo laget kakene fra bunnen av, og jeg hadde fire kaker, så...

Vel, selve basaren gikk strålende. Vi var ca 30-40 personer i alle aldre. Det var ett meget hyggelig samvær som dere kan lese mer om i neste nummer av Gi Akt. Vi hadde åresalg, og delte ut mange gevinster, manne-såpe, dame-soker (eller ankelsokker for menn med små føtter), barbidukke, racerbil, medisin for sure gubber, kaffe, kjeks, cola og potetgull, strykejern, bøker, smykker og selvfølgelig var hovedgevinsten en fruktkurv, andre-premien var en cokos-twist. Vi fikk inn ca 6 000 kr denne kvelden. Vegard Svensen var taler, Johanna Kristoffersen og Tora Holta sang og Trygve Mangelrød hadde åpning. Det var selfølgelig jeg selv som ledet både møtedelen og loddtrekningen.
Katrine Rugland, en av de kommende ettåringen var med oss denne helga for og hjelpe til. Hun var veldig flink, stod på på kjøkkenet hele helga. Veldig kjekt og ha henne her, det blir bra til høsten, det kan jeg si allerede nå! :)

Nå nærmer det seg 17-mai, i år har vi stengt på Soltun denne helga, siden alle reiser hjem. Noen få drar til Tromsø for og feire, det gjør også Pål Marius, og dere skal ikke se bort fra at selveste bestyrer Else også kan finne på og dukke opp der, hvem vet, tiden vil vise... Neste happening er møteuke med Kjell Iversen og Bjørn Kero, dette blir pinsehelga, møter fra torsdag til søndag.
Torsdag: kl. 19.00
Fredag: kl. 19.00
Lørdag: kl. 20.00
Søndag: kl. 17.00

Dere som er i nærheten, KOM! (dere som er langt borte er også hjertelig velkommen så klart!) Spre ordet og få folk til og komme.

Da får dere ha en fin uke videre, go 17.mai feiring. Neste oppdatering skal ikke bli så lange til.







-Else

Kommentarer

Populære innlegg