Beinbrudd, Polarpark og KIA-samling!



God ettermiddag!

Mye har skjedd de siste dagene, og her kommer en oppdatering fra helgen.  På fredag dro meg, Hildegunn, Lars Martin og Tor Erik i skitrekket i Målselv. Det var noen artige timer med fart og spenning i bakken. Litt mye spenning ble det siste turen ned, rett før trekket skulle stenge. Hildegunn tryna og brakk beinet. Heldigvis har Lars Martin sanitetskurs og visste hva han skulle gjøre. Tor Erik skaffet snøscooterhjelp, og ambulansen kom også etter hvert. Jeg kan si at jeg satt lykkelig uviten i cafeen med en kald brus, og ventet på at de andre skulle komme. Da trekket stengte og de fortsatt ikke kom, slo tanken meg at det kanskje kunne skjedd noe, men så slo jeg det fra meg igjen for det skjer jo som regel aldri noe. Men jammen ringte Lars Martin og fortalte at noe hadde skjedd. Jeg er igrunn glad for at jeg slapp synet, for jeg hadde nok blitt mer stresset enn alle til sammen…  Nå ligger hun på sykehuset i Tromsø, og skal igjennom to operasjoner neste uke.  Hun blir nok sykemeldt, og noen skal vikariere litt for henne. Så vær gjerne med å be for henne, operasjonene og situasjonen fremover på Soltun. Jeg merker at Gud har omsorg for oss, så vi skal nok klare oss fint. 


Jeg tok med meg en soldatgjeng på 8 og dro i Polarpark på lørdagen. Der var det ulver, bjørn, gaupe, fjellrev og andre dyr vi finner i skogen. Odd Ivar, Ola Toft og Andres fikk komme inn til fjellrevene og kose med dem. Vi andre fikk nøye oss med å kose med en elg. Artig var det i hvert fall. På kvelden kom det en gjeng fra Fjellheim også.  Heldigvis hadde meg og Hildegunn bakt pizza på fredag, så det var ikke så mye arbeid å lage til kvelds. 

Søndag skulle vi ha KIA (Kristent Interkulturelt Arbeid) samling på Soltun. Da kom det en gjeng fra Eritrea som spiste middag og hadde møte med oss. Vi hadde hjemmelagde kjøttkaker, for denne gangen skulle det være en norsk rett. Neste gang skal en av de eritreiske damen lage en rett fra deres hjemland. Etter middagen tok alle damene et skikkelig tak i kjøkkenet og vasket opp alt. Jeg mener ALT. AMEN sier bare jeg. Det kunne faktisk ikke kommet på et bedre tidspunkt, nå som jeg er alene ettåring.  Tusen takk til de fantastiske damene! 


Denne helgen som kommer er hverken meg eller Hildegunn på Soltun. Jeg er hjemme i bryllup, og hun er fortsatt på sykehuset. En gjeng fra Fjellheim kommer på utreisehelg, så det blir nok flotte møter hele helgen. Lars Inge skal sørge for at det blir mat på bordet likevel. Håper mage soldater vil ta turen også.

God bless. 
Ettåringene









 Torsdag i forrige uke var det nydelig vær på Setermoen




 Slik startet skituren..


Slik avsluttet vi den..










 fotogen ulv


 Litt dårlig bilde, men dette er albinobjørnen Salt


 Og tvillingen Pepper




 To binner og en unge. Vi var heldige at de var kommet tidlig ut av hiet, så vi fikk se dem

















 Frøyland makin' friends :) 




 Kjærlighet ved første blikk!


 Denne karen her sa ikke stort. 



 Den obligatoriske bilselfien!


 Vitnemøte på lørdag


 Alias på gang


 Damene i full sving med oppvasken. 


 Engasjerende type! 


 De sang for oss :)


Sykehusbesøk på mandag. 

Kommentarer

Populære innlegg