Dimmehilsen fra avtroppende ettåring

God mandag! =) Da er det ikke lenge igjen til det blir sommerferie her på Soltun også. Jeg og Robin reiser på torsdag, og Lars Inge reiser søndag/mandag. Jeg tror jeg kan skrive under på at alle er klare for ferie, og at vi er møkkalei av de svære Nord-Norge-myggene!! Det er vanskelig å se om det er mygg eller stankelbein, og det er tegn på at de er altfor store!
De aller fleste soldatene har perm nå, så det har vært en stille uke på Soltun. Men det er fortsatt noen få igjen her, og de kom heldigvis å besøkte oss i helga =) Her kommer litt bilder:


Torbjørn disket opp med herlig hjemmelaget pizza på fredagskvelden! #Luksus =)

Vi koste oss med pizza og film og dreping av mygg..

Yonas koser seg med kake =) I uka kom han med en pose med selvfisket fisk til oss, som vi hadde til middag på søndag. Han fikk hele 35(!!) fisk, så han syntes det var greit å få gitt litt ifra seg ;)

Vi hadde møte i sofaen på lørdag, og Terje talte til oss.



Så en "liten" dimmehilsen fra ettåringen:
Dette året har hatt både oppturer og nedturer, og det har ikke alltid vært like lett for èn ettåring å ha et 600 kvadratmeter stort bygge og holde orden på.. Men på tross av mye vasking, så har det altså vært fint for det om ;) Jeg føler jeg har lært utrolig mye! Før jeg startet her hadde jeg bare laget grøt til meg selv, men i løp av året har jeg måttet lage grøt til 40 stk, og en gang var det i 4 ulike gryter, #stress... Så jeg har fått utfordringer, og det er jeg glad for. Jeg har lært mye om matlaging, og jeg har lært mye om hvor kjedelig det er å vaske ;) I tillegg har jeg lært litt militære ting, og det er jo ganske kult! =D Jeg har faktisk lært Natos fonetiske alfabet! Jeg har lært at når noen snakker om sambandet, så betyr ikke det nødvendigvis at det er misjonssambandet.. Jeg har lært at når soldater sier "Skjønt!", så betyr ikke det at noe er vakkert eller fint, men at de har forstått noe. Jeg har lært at jeg ikke skal si at jeg skal holde kontakt med noen, for kontakt betyr at det pågår skyting...
Mye negativt kan sies om å bo på Setermoen i ett år.. Men det har også hatt sine idylliske øyeblikk av og til! =) For eksempel når jeg sto og vasket et rom, løftet blikket for å se ut vinduet, og ser et ekorn som passerer Soltun. #SnøhvitFølelse ;) Eller når jeg i dag morges så en hare som hoppet på Soltuns private vei. Så det har altså vært litt idyll her også =)
Da gjenstår det å takke.. Takk til alle soldater som har gjort dette året så bra! Takk for at dere har vekket meg med pianospilling kl.12 på kvelden...=) Neida, jeg skal være seriøs ;) Takk for at dere har takket for maten, og sagt at det smaker godt! Takk til Børge som har vært bemerkelsesverdig flink til å si "Du e go'e Møyfrid!", -det har virkelig lyst opp dagene! Takk til Christer som gav meg verdens kuleste PC-veske, nemlig en "militærsk"! ;D Og takk for at dere alle har vært så tålmodig og svart på alle mine "Ka betyr det?"-spørsmål! Dere har vært gode, og det har vært så fint å bli kjent med dere alle! Gud velsigne dere rikt! Og en gedigen stor t
akk til Robin som har hjulpet utrolig mye til med alt! Han er virkelig et bra catch! #LuckyMe!! =D
Så vil jeg dele et bibelvers fra Jakobs brev 4, slutten av vers 8:
"Hold dere nær til Gud, så skal han holde seg nær til dere."
Jeg har blitt så glad i dette verset, og jeg synes det er så fint å kunne dele det nå når vi går hver vår vei. Dersom vi holder oss nær til han, så vil han holde seg nær til oss. Og dersom vi holder oss nær til ham, så skal vi alle sammen få møtes i Himmelen! La det være vår bønn, og vårt mål for livet; at vi skal nå frem til Himmelen! Guds rike velsignelse over hver og en!

Nordbø trer av tjenesten som ettåring og blogger ;)
-Møyfrid

Kommentarer

Populære innlegg