Ny bemanning på Soltun och svenska på bloggen



Hej!

Då var det dags för säsongens första blogginlägg. Anledningen till att det är på svenska är just för att jag, Sofie Kero, den nya ettåringen på huset, är svensk. Undertecknad har haft lite undringar angående denna bloggen, och funderat om jag ska göra ett tappert försök i att skriva bokmål, men jag har blivit anbefalld att god svenska är bättre än dålig norska, och i värsta fall, en blandning av de båda språken. Så för stunden är det svenska som gäller, så får vi se om det ändras under årets gång. ;)

Både jag och Eyvind är nya på huset, och därför går det lite långsamt nu i början av året. Vi försöker lära oss allt, lär oss mer och mer varje dag och försöker komma in i rutinerna. Förra helgen hade vi inget upplägg här på Soltun, men vi reste till Skoghus över fredag eftermiddag/kväll, var med på ett fint möte, drack kaffe och fick prata med folk i region Nord.  

Nu ser vi fram emot veckan vi har framför oss, den är fylld med planering och många olika sorters uppgifter, och förhoppningsvis får vi några nya bekantskaper eftersom veckan går! 


 Ungefär sådan ↑ har utsikten varit från Soltun den senaste veckan. Vi hoppas på finare väder snart!

Trots att det är grått ute har vi sol i sinnet och ser fram emot året som komma ska!

"Se, jag gör något nytt. Redan nu visar det sig. 
Märker ni det inte? Jag ska göra en väg i vildmarken och strömmar i öknen." 
- Jesaja 43:19 -

På återseende, Sofie


Följ oss på Instagram och Facebook för att se mer av vad som händer på Soltun.

Instagram: soltunsoldatheim
Facebook: Soltun Soldatheim og Ungdomssenter

Kommentarer

Populære innlegg