Litt oppdateringer fra høsten



Ja, etter mange forespørsler har jeg endelig fått skrivelysten tilbake, og sitter nå og skal oppdatere bloggen for hele høsten. Som noen av dere vet så har ikke Soltun ett kamera (vi finner i hvert fall ikke laderen til det som er her, som forsovit er gammelt og sikkert veldig dårlig), og derfor har jeg lite bilder og vise. Men noen har jeg, så jeg har lagt ut en del av disse som ikke ble med i Gi Akt.

Jeg har fått fikset parabolen idag slik at vi har tv-kanaler igjenn etter at de forsvant før helgen, og siden jeg hadde fri i helgen og var hjemme, fikk vi ikke på plass dette. Men idag har jeg ringt canal digital 100 000 ganger (sett i Benjamin Vold's målestokk), og har hørt denne beskjeden som er min overskrift, ganske mange ganger. Syntes den passet litt her også..;)

Det begynner og bli kalt ute nå, frost, regn og kulde, trærne er bare, og nå kommer nok snøen snart, som forsåvit er forsinket i år. Det er mange soldater både fra Setermoen og Bardufoss som har begynt og komme, og som har vist sin interesse for Soltun. Noen har til og med blitt "den faste gjengen" allerede etter 1-2 helger. Dette er utrolig kjekt, og betyr mye for Soltun, og vår drift videre. Dette viser at det er fortsatt behov for oss! Som alle sikkert vet så sliter vi alltid litt med økonomien, så jeg ønsker bar at dere må være med og be om at Soltun må klare seg økonomisk. Så må dere be for alle som kommer innom, og alle som blir faste brukere av Soltun. "Det er makt i di foldede hender!"

Nyt bildene:
Sjæfen!



Vi har vært så heldige og få besøk av elever fra Nordborg vgs på noen av lørdagskveldene, dette er veldig kjekt. Koble sammen Nordborgs jenter og Soltuns gutter... :D



Vi har også hatt besøk av Nord-Norge teamet denne høsten. Dette var utrolig gøy, her er noen bilder av hva de drev på med mens de
var her:
John Gard (høyre) sniker seg med på bildet...


Maria (fjellheim) skal fly,
Kristine Tollheim (NN-teamet) er flyet.
Her ser dere hvordan det gikk...

Ingunn Barlaup (NN-teamet) og Gabriel Larsson (NN-teamet) følger med på flygeren og flyet...

Fjellheim har vært på besøk hos oss både på turnè og noen av elevene har kommet hit en del helger på hjelpe-helg. Dette har jeg desverre ingen bilder av.

26.11.2011 blir det julebord her på Soltun, Svend Lerbrekk kommer og taler, og han skal ha møteuke her følgende uke. Alle er hjertelig velkommen. Nærmere informasjon kommer når det nærmer seg. Anbefaler dere som skal ta fly og bestille så fort som mulig for å få det billigst mulig!

-Bestyrer Else


All god gave og all fullkommen gave kommer ovenfra, fra lysenes far. Hos ham er ingen forandring eller skiftende skygge. Etter sin vilje har han født oss ved sannhets ord, for at vi skal være en førstegrøde av hans skapninger.
Jak. 1,17-18

Kommentarer

Populære innlegg