1 Mai og langhelg!

Denne helga kom folk tidlig! Vi hadde såvidt rukket å få unna haugen på sengetøyvasken, og gått kjapt over alle rommene og stua, før det kom noen soldater igjen. Onsdag kveld våknet Soltun til liv igjen! Deilig med tidlig helg for soldatene! Jarle hadde spurt etter ei liste over ting som burde gjøres denne helga, så han har vasket alle vinduer innvendig og byttet noen lyspærer (så høyt over bakken at jeg blir svimmel bare ved tanken). Tusen takk for det, Jarle! Og som alltid, kjøres det Soltun-stil med full avslapping med spill og film. 

Henrik og Karl Johan

Oda, Hanne og Lars

Hanne og Robin

Vi gjorde det enkelt og tok kjøpa-pizza til kvelds den onsdagen, for husmora (Hanne, altså meg) orka ikke å gjøre så mye utav det. 
Lars mater Jarle

Klare for film! 
Oda, Lars, Robin, Hanne og Henrik


1 Mai stod Hanne og Oda opp og lagde deilige frokostpannekaker 
til alle som orket å krype ut av senga og smake

Jarle nyter hengekøya

Lars fyrer i peisen - som alltid

Karl Johan og Jarle fikser ny trapp til verandaen på Soltun. Bra jobba, gutter! 

Torsdagen styrte soldatene slik de følte for, da hele personalet reiste vekk på middag! Tror de koste seg masse uansett. De sultet ikke ihjel (tipper det er mye takket være sanitetsjentene), og det er et godt tegn.

Fredag kom det 9 stk fra Fjellheim, som tok turen innom Soltun på vei tilbake fra en uke i Harstad! Veldig koselig å få inn litt folk! 
Her er det kortspilling for fullt!

Peter - ettåring på Fjellheim, og Hildegunn spiller junglespeed


Lars trives godt på Soltun!

Det samme gjør Christer!

John fikk bade-utfordringen, og tok et snøbad! Her ser dere den flotte snø-engelen han lagde. 

Lørdag fikk jeg god hjelp på kjøkkenet - Lars lagde en nydelig grøt!

Daniel

Oda, Hanne og Christer

Christer og John

Ida, Hanne, Henrik og Robin

Lars og Petter slapper av i hengekøya

Gjert Magne 

Søndag hadde gutta en kjøre-konkurranse! Lars, Gjert Magne og Petter. 
Petter syns visst det var litt mye "kånekjøring" her..

Som et par ganger tidligere, vil jeg at dere skal bli litt ekstra kjent med en av soldatene. Denne gangen er det Jarle!
Hvem er du?
Mitt navn er Jarle Landa, kommer fra Finnøy (pærlå i ryfylket), Rogaland. Jeg er en kristen gutt som drømmer om å bli bonde når jeg vokser opp og blir stor.  Jeg er lastebilsjåfør i Stridstren, og holder til i Rusta leir. 

Hva betyr Soltun for deg?
Soltun betyr ufattelig mye for meg, det å kunne komme her og koble fullstendig ut sammen med fantastiske folk. Få servert kjempegod mat, slippe å strekke senga og fyr i peisen er bare helt ubeskrivelig flott. At Soltun har Jesus som midtpunkt er også veldig viktig for meg som kristen, åndelig påfyll har aldri vært bedre.
God stæmning!

Hva er det beste minnet ditt fra Soltun – så langt?
Beste minne? Hvor skal jeg begynne? ”Capture the flag” ute i skogen, Band of brothers maraton til langt på morgen eller nybakte fastelavens-sjokoladeboller som bokstavelig talt smelter i munnen. Nei, mitt beste minne er kanskje første helgen min på Soltun, jeg og 2 kompiser reiste ut og ble ufattelig godt tatt imot , helga gikk med til spill, kaffe og drøs. Når søndagen kom var det de beste 190 grams hamburgerne jeg har smakt på menyen. Dette resulterte i kappspising mellom meg og en kompis, jeg nektet å tape og endte opp med at jeg nesten måtte trilles ut av matsalen. Vondt men allikevel veldig godt!
  
Hva ser du mest fram til i løpet av den siste tiden i militæret?
Neste uke reiser en hel gjeng her fra Soltun til Frankrike på pilegrimstur.  Jeg har stor tro på en kjempetur med en flott gjeng. Ellers så har jeg blitt fortalt at den nordnorske sommeren er ubeskrivelig flott og jeg ser fram til å sitte i midnattssola og grille.




Med dette vil jeg ønske dere en fortsatt god uke! 
- Hanne - 





Kommentarer

Populære innlegg