Nå er det snart Jul:)

Hei, alle soltun venner

Nå nærmer det seg jul med stormskritt. Og jeg er veldig klar for juleferie, det skal bli godt å komme litt sørover, hjem til Moss. Og så gleder jeg meg til å komme tilbake til Østlandet. Der kan jeg mest sannsynlig få se litt sol igjen..
Lars Inge reiste til England sist onsdag. Der besøkte han soldathjem og andre kristne militære organisasjoner, han vil nok fortelle litt om turen sin selv. Så han har nå tatt juleferie. Robin dro sørover med tidligflyet på lørdagen, da han skal ha en eksamen i dag. Så blir det vell snart juleferie på han også. Jeg er nå den eneste som er igjen av staben, og jeg reiser i morgen. Men først er det litt vask og annet arbeid som må gjøres før jeg kan reise. Soltun gjøres klar for juleferie.

Siden vi glemte litt av å blogge sist uke, skal jeg skrive litt om sist helg. Da ble det satt av tid til å bake pepperkaker. To jenter som er på Bardufoss satt igang med tegninger og begynte med bakingen. Det ble til slutt Eiffeltårnet. Noen av gutta kom litt etter å lagde en stridsvogn, tror jeg det er. Vi i staben skulle på julebordet til NLM på lørdagskvelden. Så da måtte soldatene fikse kveldsmaten selv. Dette klarte de, med litt feil beregning, og litt grandiosa senere på kvelden ble de alle mette. Vi i staben kunne unne oss en deilig julemiddag som ble servert på Skoghus. Det var et koselig julebord.
På søndagen forsatte pepperkake bakingen og byggverkene ble satt sammen. Til middag var det hjemmelagde kjøttkaker, og til dessert riskrem.

Denne helgen så har det ikke vært så mange soldater her, men det kom ei på besøk som er i sjøforsvaret. Hun kjente andre som er i førstegangstjeneste her oppe. Men litt rart for oss på innlandet å få besøk av ei som er i sjøforsvaret siden det er litt avstand til nærmeste hav. Men det er alltid koselig med besøk. Jeg har i helgen hatt arbeidshelg på Barduheimen. Når jeg kom tilbake fra vakten der oppdaget jeg bare at bilen til Lars Inge var borte. Soldatene var dratt ut til skjold for å besøke noen der. På lørdagskvelden så vi ett kveldsmøte fra UL med Sølve Salte. Utover kvelden ble det spilt millionær, det ble en hard og lang kamp. Stemningen skal man ikke si noe på.

Her er noen bilder fra Sist helg:



Lever litt på kanten:P









Vegard siste helg på Soltun. Dimmehilsen er viktig
























Nå vil jeg bare ønske alle en riktig God Jul og ønsker alle en Velsignet Julehøytid.

Mvh Ettåring Ida Elisabeth


Kommentarer

Populære innlegg