Øvelse: "allj e heim, men æ e nordafor"

Hei alle sammen!

Her kommer en liten oppdatering fra helga som har gått. Alle soldatene er nå på øvelse i hjemlige trakter, les i trivelige trøndelag, mens jeg er i nord. Snart er det påskeperm for oss i Soltun-staben også. Da skal vi alle hjem til våre hjemplasser og det gleder jeg meg til, selv om jeg må si jeg trives i nord, nyter sola, det sosiale, kaffen og påskestemningen. Og så er jeg utrolig takknemlig for å få stå i den tjenesten jeg har på Soltun. Jeg opplever gang på gang hvor viktig Soltun er, og hvor mye det har betydd for så mange opp gjennom årene.

Fredagen var, som forventet, veldig rolig. Det har vært helt tomt for soldater på Soltun denne helgen. Men vi som er på Soltun har trivdes og vært sosial for det, og så gir det oss i staben litt tid til å gjøre mer praktiske oppgaver på bygget. Og så gir det meg tid til å arbeide med studiene.

På lørdag ble det som vanlig grøt på Soltun. Ikke den vanlige mengden vi pleier å lage, men nok til oss fire som var her og spiste. Jeg (Robin), Gaute, Ida og Anne Christine. Christer er på øvelse, og Lars Inge var i helgen pålagt av staten å leke soldat igjen. På lørdag kveld dro vi til Finnsnes for å få med oss et møte i forsamlingen der. Der var det BOF- (Bibel Og Formidling) elever fra Fjellheim bibelskole som hadde åpningsord og andakt. Etter møtet fikk vi med oss Joakim og Lars, to sivile som går flyskolen på Bardufoss, ut i skogen for å grille. Det var god stemning.

Søndagen var det ikke noen gudstjeneste i Heggelia kapell, dit vi ofte pleier å dra for å få med oss Gudstjeneste på søndager, så vi spiste lunsj i bestyrerboligen og hørte på radiogudstjeneste. Allerede på mandagen reiste Ida til Bergen på påske-perm, så nå er jeg alene hovedansvarlig for innkjøp og matlaging. Blir nok en grandis eller to. Det har vært en stille helg på Soltun, men stemningen har vært på topp.







Posten stilte sterkt på besøkfronten den ene dagen. 





stemning med bål på lørdag kveld




Vi på soltun har besluttet at det var på tide å kjøpe inn nye piler...

Det gikk ca 3 min før de nye pilene også måtte tapes litt

#PilIPil denne uka også




Da vil jeg til slutt si at vi gleder oss alt til neste helg, og at dere må ha en fortsatt fin uke.
Guds Fred!

-Robin

Kommentarer

Populære innlegg