Veldig snart jul :)

Hallo :) Da er juleferien veldig nær. Jeg gleder meg!! :) Bestyreren er allerede reist, og jeg ser fram til onsdag, for da skal også jeg få ferie. Inntil da er det julevasken som står på programmet. O, glede stor...
I begynnelsen av forrige uke hadde vi trivelig besøk av 3 fjellheim-gutter. Det var veldig kjekt! :) På tirsdag hadde vi også besøk av en konfirmantgjeng. Da serverte vi grøt, og fikk se på når konfirmantene fremførte juleevangeliet på ulike vis. Ellers så var det pepperkake-bygging på fredag. Og på lørdag ordnet soldatene med vitnemøte. Lars Inge, Robin og jeg var på Skoghus på førjulsfest med NLM region Nord, og koste oss veldig der :) Fikk kjempegod julemiddag, og kjekk underholdning fra Fjellheim!


Fjellheim-guttene hjalp oss å bli kvitt grøten :)

Kaka fikk vi også god hjelp til å spise opp ;) 

Så kommer vi til helga. Vi var veldig spente på hvor mange som kom til å komme til pepperkakebygginga. Vi regnet med maks 5. Og det startet veldig forsiktig. Var bare meg og Robin en stund..


Men plutselig eksploderte det, og det kom flere helt nye ansikter til Soltun. Veldig kjekt! :)




Andreas laget bilen sin. 

Andre holdt seg mer til militære motiv ;)


Jeg og Robin laget krybbe. Hadde ikke tid til å ta melis på, men men..;)


Bilen til Andreas ;)


Viktig med litt avstand!
Men må si jeg er meget imponert over at gutta husket på å ta bilde på vitnemøte på lørdag!! Dere imponerte veldig der! ;)

På søndag måtte vi ta avskjed med Andreas og Espen. Nå blir det bare 2 Andreas'er her, og det er litt for lite kjenner jeg.. Takk for alt dere har bidratt med her i høst! Takk for all hjelp både ute og inne. Og takk for all den gode stemningen dere har spredt her på Soltun! Dere vil absolutt bli savnet!

Lenge etter de hadde sagt ha det og gått ut, sto de fortsatt ute der.. Jeg tror de hadde litt problemer med å reise herfra! Tror ikke det hadde noe med snøen å gjøre i hvert fall...;)


Da vil jeg ønske dere en fin uke, og en riktig god julehøytid! Håper dere får mange rike og velsignede stunder! Vil hilse dere med siste verset i julesangen "I en natt":

"I det stille, til de små,

bringer Jesus håp og fred.
Og han kommer, da som nå, 
fra sin himmel til oss ned.
Julenatt med lys og glede
minner oss om Gud som kom.
Evig er han her til stede.
Nå står grav og krybbe tom."


GOD JUL!! :D
-Møyfrid

Kommentarer

Populære innlegg