En ny helg på soltun:)

Hei Soltunvenner:)


























En ny helg har passert og det er på tide med en ny oppdatering. Nå er både Hanne og Lars Inge tilbake etter å ha vært i brullup i helga. Nå har jeg og Hanne begynt på vår siste uke som ettåring her på Soltun, og er i gang med siste innspurt av nedvaskinga. Det ser ut til at vi rekker over det vi hadde tenkt å gjøre.
I helga har det vært folk fra forskjellige kulturer innom her på Soltun og har hatt møte med litt sosialt. Vi på Soltun hadde ansvaret for mat. De var innom fredagen og søndagen. Torstein og Karl Johan var de soldatene som dukket opp på fredagen. Så etter å ha laget kveldsmat til besøket og ryddet etter de ble det film. Lørdagen fikk jeg besøk av mamma, mormor og tanten min, det var veldig koslig. Det var flere soldater som dukket opp på lørdagen. Siden min familie ville ta meg med ut og spise gav jeg melding til soldatene at de måtte lage maten selv. Maten var kjøpt inn. Soldatene forsto meldingen og fikset seg selv ved og dra ned i leiren/ messa for å spise. Jeg hadde en koslig dag med familien min. Jeg vet at fotball VM er i gang og det sto på, på TV'en den kvelden.
Søndag var det opp tidlig for å lage pizza til besøket, de som hadde vært her på fredagen. og jeg fikk god hjelp fra Torstein og Karl Johan. Utover dagen kom det noen sanitets-jenter på besøk og ville bake kake. Jeg satte stor pris på at de hadde lyst til å bake, og kaken ble veldig god.

Jeg vil ønske alle sammen en forsatt god uke og god sommer:)

- Ida Elisabeth -


Her er litt bilder fra helga:


Har det gøy med kamera:P









Kommentarer

Populære innlegg