Basar og godtfolk :)

Hei alle Soltunvenner :)

En ny helg har passert og dere der ute skal få et lite innblikk i hva som har skjedd her på huset i helga.
Vi i Soltunstaben har den siste uka gjort oss klar til basar som gikk av stabelen på søndagen. Det var en del kaker som skulle forberedes i løpet av uka. Samtidig som huset skulle vakes klar for en ny helg. Selv om ting begynner å bli en rutine og man begynner å bli vant til å lage mat til mange, så er det alltid litt spennende og stressende rett før en basar. Vi vet ikke hvor mange som kommer på forhånd. Nok kaker og kaffe ble det til alle denne gangen også.
På fredagskvelden kom soldatene sigende inn utover kvelden, med kaffekopp i hånda ble det god stemning fort. Lørdagen var det fremdeles noen forberedelser til basar som skulle gjøres. Utover ettermiddagen fant soldatene ut at de skulle leke "svenske-gjemsel". Det ble populært blant soldatene, og kreative gjemmesteder ble funnet her på bygget. På kveldsmøtet talte Robin. Kvelden gikk sin gang med prat og spill.
Søndagen var det duket for basar. Tidligere på dagen dro noen soldater med Lars Inge opp til Altevann. Fjellområdet der Bardudølene drar på hytta si når en væranledning byr seg. Jeg hadde tidligvakt på sykehjemmet. Så gutta måtte ta ansvaret for at ting ble klart til basaren. Dette klarte de fint.
På basaren talte Alf Tråsdahl til oss. Han talte fra Salme 27. Alf gav en oppfordring om å lese salme 27, den gir jeg videre til dere. Etter møtedelen var det tid for kaffe og kaker. og det blir ingen basar uten åresalg. Det var god stemning rundt bordene, med kaffe og åresalg. En fin kveld.

Bilder Fra Helga:





Svenske-gjemsel




Kreative gjemmeplasser :P







Joakim ødelegger møblementet på Soltun...
Eventuelt kan det vel kalles demontering av flatpakka møbler..
Men ta det med ro, etter mye jobb og etter mye om og men,
klarte han endelig å skjønne hvordan de skulle settes sammen igjen.











Robin spiller gitar på basar, Håvard på hjemmesnekra trommer












Jeg vil takke alle som kom på basar på Soltun i helga, det setter vi stor pris på. Det kom inn ca 20 000 på basaren. Dette kommer godt med i en tungt belasta økonomi. Vi vil også takke alle dere andre som er med og støtter arbeidet vårt her oppe.

Salme 27,1 Herren er mitt lys og min frelse, hvem skal jeg frykte?
Herren er mitt livs vern, hvem skulle jeg engstes for?

Vil ønske alle en god uke og Guds fred

Mvh Ida Elisabeth, ettåring

Kommentarer

Populære innlegg