Ny blogger =)

Hei hei! :)

Da er vi i gang her på Soltun. Dette er noe som jeg har gledet meg veldig lenge til! Jeg ble veldig glad i Soltun første gangen jeg var her, for ca. 2 år siden. Helt siden da har jeg hatt et ønske om å få være ettåring her, og i år skjer det! :D

Jeg får vell presentere meg selv litt.. Mitt navn er Møyfrid Nordbø, og jeg kommer fra Randaberg. Randaberg ligger rett utenfor Stavanger, men heldigvis lukter det litt bedre på Randaberg pga. alle gårdene! #takksam ;) Jeg blir snart 20 år, og i fjor gikk jeg på Fjellheim bibelskole i Tromsø. Året før det tok jeg påbygg på Nordborg videregående skole på Finnsnes, og det var da jeg først fikk gleden av å besøke Soltun noen ganger. Med en gang følte jeg meg hjemme her, og jeg kjente at her MÅ jeg bare komme innom mer. Så i løpet av Fjellheim-året ble det en del turer, kanskje litt pga. at jeg ble en smule glad i Robin, som var ettåring i fjor...;) Men det var veldig gøy å ha en unnskyldning til å komme her helg etter helg, for det er fantastisk å være på Soltun! Ellers kan jeg si at jeg også er veldig glad i MacGyver, som dere ser på bildet. Jeg har complete collection, så om du er gira på det, er det bare å ta turen innom Soltun. Jeg setter meg med glede ned med noen andre og fyrer på med MacGyver ;D

Den første helgen her på Soltun har vært ganske stille. Vi hadde kun en soldat som overnattet her, så det var ikke særlig mye mat som måtte lages. Veldig greit med en rolig start på mat-fronten :) På fredag gjorde vi ikke stort. For det meste satt vi å testet synet, og særlig spennende var det å finne ut hvilket øye som var dominant. Det resulterte jo selvsagt i endel spesielle bilder..



Vi hadde møte på lørdag der Robin talte, og der vi fikk ta del i nattverd etterpå. Det ble en liten gjeng på møte. Kjekt at det kom både gamle kjenninger og nye fjes!

Her kommer litt flere bilder fra helgen:

Vi var så få til grøt på lørdag, så vi tok det i sofaen. Greit med litt komfort mens vi spiser :)

Ble litt spilling også i løp av helgen.

Fikk veldig god hjelp til tacoen på lørdagskvelden. Mest sannsynlig ikke siste gang vi har taco i løp av dette året, hehe...:)

Kaffe, gitar, snakk om sport, snakk om "Gud og Jesus og sånn" etter møtet på lørdagen.



"Jamming" på søndagen mens vi ventet på svinekotelettene. 

Fikk kjekt besøk av Torbjørn, som var soldat i fjor. Vi koste oss med svinekotelett, ris, brun saus (lagt fra bunnen av!! Håper alle i familien min leser dette, så de blir litt stolte over "minstajentå";)), brokkoli og potetsalat. Smakte temmelig godt :)

Christer ligger og poser..

Børge kom på et lite besøk. Veldig gøy! :)

Søndag kveld var det selvsagt fotballkamp som sto på programmet. Da var det både noen som heiet på RBK, og noen som heiet på Sogndal. #internstrid.. Men ingen sure toner etterpå som jeg la merke til i hvert fall.. Riktignok så måtte Lars Inge ta seg en lang gåtur alene, så vi kan jo spekulere i hvordan han egentlig taklet tapet...

Takk for ei koselig helg! :)

Ha en velsignet god uke, og følg oss gjerne videre her på bloggen! :)

-Møyfrid

Kommentarer

Elise Karlsen sa…
Lykke til som ettåring, Møyfrid :)

Populære innlegg