Tjue år, men fortsatt ettåring :)


Hello! :)
Denne uken har faktisk ikke vært som alle andre uker. Lars Inge reiste på onsdag og skulle ha en uke borte fra Soltun. Så da får ettåringen virkelig prøvd seg. Tror jeg kan si at det har gått bra til nå...;)

Her kommer litt bilder fra uken:
Kanskje litt vanskelig å se hva dette skal være.. Men det er altså jagerfly, noe som Robin syntes var VELDIG kult! Små barn, store gleder..
En god gjeng samlet i bibelgruppa på tirsdag! :)
Litt godsaker slår aldri feil :)
Så kommer vi til lørdagen, den store dagen for Møyfrid Nordbø. Dette var nemlig en dag da ettåringen tok et stort sprang, og ble til en tjueåring! For et hopp! Sånn skjer når bestyreren er borte, -da blir plutselig ettåringen mye mer voksen og ansvarlig. Dagen startet med sjokolade, og da sier det seg selv at det blir en meget bra dag! :)
Laget krydderkake i anledningen. Dessverre kunne jeg ikke forsyne meg så mye av den selv.. Men jeg var så heldig å få en glutenfri og melkefri kake senere på kvelden :)
Det kom plutselig en traktor til Soltun på lørdagen, for å ta med seg alle grenene som har blitt kutta de siste ukene. På tidspunktet var det bare meg og Robin på Soltun, så vi ble meget stressa for om vi måtte ut å gjøre alt arbeidet. Heldigvis kom det soldater etterhvert, så vi slapp forholdsvis billig unna ;)

Èn arbeider, to står og ser på...
Neida, de var alle med og bidro ;)

Pizza på lørsdagskvelden :)
Og frukt og kake etter møte. Det var Terje som talte til oss, og vi var en god gjeng samlet.
Det var til og med besøk av fire helt nye ansikt. Kjekt! :) 


Måtte selvfølgelig ta meg en kaffekopp, for å vise hvor voksen jeg faktisk har blitt..;)
Robin kom og overrasket med kake og greier etter møtet. Veldig, veldig kjekt!! :D
Men han klarte ikke la var å spise litt før han serverte den da.. 
Neida, det var ikke hele sannheten.. Lysene begynte å smelte når han satt dem nedi kaka, så da måtte han grave ut talget fra kaka. Det resulterte i alle de små hullene i kaka. Og de 20 lysa måtte han jo få med inn i stua på et slags vis, så dem putta han i det som lå nærmest, og det var ei brødskive.. #Oppfinnsom #Løsningsorientert #KreativPåSinEgenMåte ;) 
Jeg fikk også en gave av 2 sersjanter, noe som var VELDIG koselig! "Til den eldste ettåringen vi kjenner!" sto på kortet som lå oppå en pose utenfor kjøkken-døra. Kjempekoselig overraskelse mens jeg holdt på å lage til pizzaen! :) Tusen takk Andreas og Stian! Dere er kreative dere også ;)
Vil bare gjøre oppmerksom på at dette ikke har vært tilfelle på Soltun til nå! Men om det blir tilfelle, så kommer jeg nok til å oppføre meg prikk likt som på tegningen...:P
På søndag var vi på møte på Finnsnes, og hørte på Per Tveten og Fjellheim mannskor som forkynte for oss, både gjennom sang og ord. Det var flott å få med seg! Jeg skal få Fjellheim mannskor til å komme til Soltun et par ganger, for å si det slik ;) Var veldig flott å høre på! Skulle gjerne fått Per her også, men det er kanskje litt vanskeligere...

På søndag var det bare jeg og Robin som hadde middag.
Vi kjørte litt McDonalds-style.. Burger og pommes frites :) 
I kveldingen på søndagen fikk vi besøk av Joakim og Andreas, og vi koste oss med en hysterisk morsom film! Gleder meg til vi skal se de neste filmene også! :D Var kjempe koselig at det var folk her på søndagskvelden også! :)

Det får være nok for idag. Kjekt med dere som følger med på bloggen! Håper dere får en fin og velsignet uke! Vi blogges...;)

-Møyfrid

Kommentarer

Populære innlegg