"Fredelig" uke

Hallo :)

Vi kan si at det har vært en fredelig uke her på Soltun. Ingen soldater har vært innom i det hele tatt i løpet av uken. Men samtidig er det ikke helt rett å si at det har vært en fredelig uke. Det har nemlig vært brigadeøvelse, og det går ikke fredelig for seg... Våre soldater har lekt krig, og vi som bor her har nesten følt at det har vært krig. Neida, ikke helt.. Men hele Soltun-bygget har ristet som bare det mange ganger. Det var noe nytt for meg at sengen plutselig begynte å riste også.. Men man vender seg til alt! ;)
Siden ingen soldater hadde anledning til å komme, så fikk vi ansatte en frihelg. Ikke feil det! :) Så her kommer litt bilder fra Soltun den siste uka:



Man så både røyk og eksplosjoner, men var vanskelig å få bilde av det dessverre..  

Vi har veldig god utsikt til skytefeltet fra Soltun, så det var fort gjort å bare bli sittende og se der..;) 

Enda mer røyk fra hvor kanonene sto. Ikke slike kanoner som vi ser for oss med et svært jern-rør mellom to trehjul, men litt mer heftigere saker har jeg fått fortalt ;)

Litt bilder fra hverdagen her på Soltun:

Sjefen på kontoret.

Ikke hver dag vi koser oss med sjokolade altså! Men det er ikke langt ifra...;)
Men kaffe blir det nok litt av hver dag.. Ikke for min del da, men for enkelte andre...;)
Fikk alle 3 med på ett bilde. Er bare bittelitt av t-skjorta til Lars Inge som viser, men dog ;)

Vi har fått kiosken på Soltun litt mer synlig plassert enn inne på et låst lager ;) Nå står det fint plassert i stuen.

Vi har også utvidet den store sofakroken litt. Så nå slipper kanskje folk å sitte på harde stoler på lørdagskveldene, for å føle seg inkludert ;)

Vi vet enda ikke helt hvor vi skal gjøre av de to stolene her.. Men dersom kø-pågangen skulle bli stor, så er det jo fint å kunne slenge seg ned i en behagelig stol ;)

Har mye forskjellig godt i kiosken :)
Farlig mye godt...

De første adventsgreiene er også kommet på plass :) Blir nok litt mer etterhvert ;) 

God mandag videre! :)

Håper dere får en fin og velsignet uke! Så vil jeg dele et fint "bønne-sangvers", som jeg kaller det. Et sangvers som er veldig fint å kunne bruke til å be, når du kanskje sliter med å finne de rette ordene selv:

Jeg ber om daglig nåde til å leve rett for deg.
Om visdom til å vandre så du æres kan ved meg.
Å, Jesus smykk mitt hjerte med din egen troskapsdyd
og la mitt hjerte eie Åndens frelsesfryd.


-Møyfrid

Kommentarer

Populære innlegg