SOLTUNHELG MED HØY KOSEFAKTOR



Nå er det en stund siden en skikkelig Soltunhelg på grunn av mye perm i mai. Men denne helgen var helt kanon. Det var en helg gjeng både fredag, lørdag og søndag, og vi hadde kake/bursdagsfest på taket, Sverigetur, grilling, kubbespill og drøs til langt utpå kveldinga. Tror vi samtlige kan skrive under på at dette var en av de bedre helgene vi har hatt her på Soltun. Jeg er så takknemlig for alle som hjalp meg i med både matlaging og oppvask i helgen. Da går alt som en drøm! 

Her kommer et bildedryss, litt fra tidligere helger, men mest fra denne.
Enjoy!

GOD BLESS
-Ettåringene



Vill jubel i 17.toget under Fjellheimfanen



 Mai var en god måned å få unnagjort litt oppussing. Veldig fornøyd med resultatet :)

 For de som kjenner Soltun, så vet dere at veggene var mørk trefarget før. 


Jeg fikk god hjelp av Anne Christine

Jeg fikk i orden bønnerommet også.

Det var regionkonferanse på Fjellheim forrige helg, og et kor fra Finnsnes sang så fint! 

                                      
Gutta måtte klare seg på Soltun alene, og det gjorde de med glans! 

 Lars Martin fylte 21 år på fredag!



 '

 Nesten hele troppen til Lars Martin ble med opp på kakefest


 Deilig kveldssol på taket



Kjæresten til Kristoffer, Maria,  kom på besøk!

Og Amanda kom for siste gang før hun flytter tilbake til Sverige

 Glad og fornøyd bursdagsbarn






Kubbespill!




 Lørdags morgen heiste vi flagget for det skulle være konfirmasjon på Soltun.


Perfekt lokale for slike arrangement!

 Jeg og Lars Martin fikk legge opp forretten. Ble det ikke fint? 


 Kveldsmøte med Alf Traasdahl. 35 seter ble fylt opp!


 Jeg var så sliten, så det var fantastisk å se så mange som ville hjelpe meg med kveldsen.


 God stemning var det også



På grunn av konfirmasjonen måtte de ut av huset, så de tok seg en tur til Sverige!

 For en fin gjeng<3 p="">

 Sultne soldater venter på grillmat

 Vegard :)

 Gaute og John-Isak er nokså trøtt og sulten








 Grillmaster Lars Martin

 og Co..


 Lars Inge hadde besøk av bror med familie. Kjetil er bestyrer på Lyngmo i Sogndal.







 For et herremåltid! 

 Litt aktivitet på en ellers avslappet søndag

 Meg og Amanda har kost oss i solveggen denne uken


 Så fikk hun en siste selfie med gutta ;)


Deilig frokost med jentene i sola! 


Kan du tro at en så kjedelig blomst kan bli så vakker?! Jeg ble helt overveldet da den plutselig blomstret! Aldri døm kjedelige planter, de overrasker plutselig...


Her kommer en liten hilsen fra Amanda :)
Eg vil bynne med å be om unskyldning for min ¨gode¨ svorsk! =)
Sen vil eg takke Soltunfolket som gjett meg en god plass at komme til på mine frihelger eg hatt dette året, først til mine gode fantastiske venner Elise og Hildegunn som tatt emot meg med åpne armer når eg vart lei på Tromsø og som gjett meg husrom og veldig god mat! =D 
Sen til de kjekke og flotte guttene (eller dokker er kanskje menn nå etter ett år som dette?) som vart i militæret dette året, dokker har vart otroligt gode og gjort det lett for meg å blitt kjent med dokker dette året på tross at eg er svensk! hehe =) Mange minnen som Djungle speed (med masse sår på hendene mine...), filmkos, sverigeturen, militærsnakk der eg bare suttit å smilt og ikke fattat et ord och sen alle de gode samtaler eg hatt med dokker på siden av militærsnakket! =) Det har vart otroligt godt å komme til Soltun fast eg ikke er soldat så er dette en plass og for oss sivile till å komme for å hvile! Så tusen takk til alle dokker som gjort helgerna på Soltun minnesverdige! Å til sist vil eg si så som godeste Trine Holta sier, hade godt til neste gang me treffes! 
Matt 11:28

Kommentarer

Populære innlegg