Nyeste oppdateringer fra Soltun

Hei godtfolk.

Sa har det gått atter en uke siden sist blogginnlegg ble lagt ut på bloggen, og vi skal prøve å holde denne trenden, med å legge ut blogginlegg ukentlig, oppe. Alltids stas å formidle hvor flott man har det på Soltun, men mest av alt vet jeg at mamma setter pris på å få vite hvordan vi har det.

Siden sist har jeg tatt meg en tur hjemom, før jeg satte nesen nordover igjen, etter en DUK-helg på Rognan.Satte stor pris på at det bød seg en anledning til å reise hjem en liten tur. Tilbake i nord har jeg og Lars Inge prøvd oss som bilmekanikere. Ingen av oss skal under noen som helst anledning skryte på oss noen som helst form for kunnskap og ferdighet når det gjelder bilfikserfaget, men med litt hjelp av en vennlig innstilt soldat med fagbrev innenfor relevant fagfelt fikk vi "fiksa" problemet. I alle fall fikk vi fiksa det godt nok i våre øyne. (les Lars Inge og jeg.) Vindusviskerne går for full maskin, og av- og påbryteren ble selve sikringa.

Det har vært møteuke på Nordborg med Mathias Mjølhus, og vi på Soltun fikk med oss to møter på Finnsnes. Vi fylte opp biler med soldater og tok turen fredag og lørdagskveld. Det var fine møter å få med seg. I helga fikk vi også besøk av en liten gjeng fra Fjellheim som var på utreise. De skulle til Lavangen å holde møte der. Søndagen ble en rolig dag, og på kvelden dro en liten gjeng på en musikkonsert med lokale innslag. Mye flott musikk, og jeg må si det er mange musikalske folk i bygda.

Når helgen var omme, og vi skulle til å begynne med vasking, fikk vi trivelig besøk av regionsleder Øystein Hitland. Han hadde med seg en ny gjeng med Fjellheimelever som var på vei tilbake til skolen etter utreisehelg. Da vart det tidlig kaffepause og god stemning.

Nå er vi klare for en ny helg på Soltun. Som alltid gleder vi oss.









Mimeleker er alltids god stemning




Jo, så har vi hatt nedbørsfall, type snø nr.002
(men det har vært mildt i ettertid, så vi venter fremdeles på ordentlig vinter.)
Trivli at du læs bloggen vårres!
-Robin

Kommentarer

Populære innlegg