Tjollahopp!


 Der var Soltuåret i gang for meg også. Mitt navn er Hanne Kiplesund, og jeg skal være ettåring her oppe dette året sammen med Ida Elisabeth Bydall. Hun kan få presentere seg selv i et senere blogginnlegg.



5 fakta om meg:
  •  Jeg er 20 år gammel, og kommer fra Stjørdal (Nord.-Trøndelag)
  •  Har gått på Fjellheim Bibelskole
  • Er over gjennomsnittet glad i jordbærsyltetøy
  • Er veldig glad i å bli kjent med folk, og stortrives når praten går i ett.
  • Jeg er venstrehendt og stolt av det!

Det er som sagt ikke lenge siden vi kom oppover til Soltun. Vi kom med flyet forrige onsdag. Allerede på torsdag var det to soldater som stakk hodet inn gjennom døra. Og nå i helga var det hele 6 stykker her. starter sterkt!
Helga har gått med til å komme litt inn i rutiner, se på Veronica Mars (serie), spise mat (lurer på hvorfor vi tror soldater spiser så masse, vi har jo rester til nesten hele uka!).

Mandag var vel første ”skikkelige” arbeidsdag. Da var det fullt kjør med å vaske sengeklær og rom osv. Men det er det ingen sure miner for, vi tar det med et smil, og jeg koser meg i godt selskap. Jeg har blitt velsignet med noen flotte kolleger.

Tirsdag startet jeg på prosjektet som startet som en spøk fra Lars Inge sin side, nemlig å alfabetisere bøkene i bokhylla. Og siden jeg starta, har jeg fått god hjelp. Det er enda en del igjen, men det begynner å gå seg til. Når det først skal gjøres, må det bli gjort skikkelig! Ikke noe tull her i gården.

Tirsdag kveld, var vi så heldige å få være med i bibelgruppe inne i Heggelia kapell. Der var det noen flotte soldater, Terje og vi som var. Fikk servert nydelige vafler (med jordbærsyltetøy) og fikk en god samtale om fellesskap. Det ble dratt frem bibelvers som jeg ikke har tenkt på handler om fellesskap en gang, så det satte i gang tankene mine. Herlig og avslappet atmosfære, og det hele avsluttet med at vi sang velsignelsen.


Onsdag morgen startet med at vi fikk skaffet oss adgangskort til Setermoen leir, så nå kan vi komme oss inn til kapellet der også. Etter det ble det litt vasking av dusj, før Lars Inge kom ned trappa og trengte hjelp til å bære litt varer. Det er nemlig en café her i nærheten som har gått konkurs, og så fikk vi alle matvarene deres! Så nå er fryseboksen full av is, kjøtt og bær, og kjøla full i brus. Så nå er det stemning!



Nå sitter vi i bilen på tur hjem fra Heggelia. Vi var på en quiz der, som egentlig starta 7, men vi var der 8 pga litt misforståelser. Jaja, vi fikk i alle fall vafler med jordbærsyltetøy!

Til slutt vil jeg bare minne alle lesere på et vers jeg fant da jeg slo opp litt referanser til noe vi leste på biblegruppa. Det siste bibelverset vi slo opp, var Salme 37,5: ”Legg din vei i Herrens hånd, stol på Han, Han skal gjøre det.”, og der var det en referanse til Ordspråkene 16,3:
Det syns jeg var så fint!

Vi blogges!
- Hanne - 

Kommentarer

Anonym sa…
Heia Soltun-gjengen! Kjekt at bloggen er i gang for sesongen, gleder meg til å følge dere gjennom vinteren! E.K.

Populære innlegg